Vodič za prijavu na Inovacijske vaučere za MSPove

Vodič za prijavu na Inovacijske vaučere za MSPove
Teuta Molnar
Ažurirano:
Share this post

Bespovratne potpore za male i srednje poduzetnike za komercijalizaciju inovacija i uvođenje inovacija u poslovanje.

Bespovratne potpore za unaprjeđenje poslovanja

Inovacijski vaučeri za MSPove trajno je otvoren natječaj (do iskorištenja sredstava) Europskog fonda za regionalni razvoj. Ova mjera namijenjena je mikro, malim i srednjim poduzećima kako bi se potaknule inovacije i unaprijedilo poslovanje. Cilj je poticanje razvoja novih proizvoda i usluga, kao i uvođenje inovacija u poslovanje poduzeća. Predmet poziva je poticanje suradnje mikro, malih i srednjih poduzetnika i znanstvenoistraživačkih organizacija (u nastavku: ZIO).

Iznosi i intenziteti financiranja

✓ Minimalni iznos potpore: 2.000,00 eura.

✓ Maksimalni iznos potpore: 10.000,00 eura.

✓ Intenzitet potpore je 85% za poduzetnike koji su prethodno u trogodišnjem razdoblju (ne prethodne tri godine, već bilo kojem razdoblju od uzastopne tri godine) koristili potpore za savjetodavne i pomoćne usluge za inovacije do iznosa od 220.000,00 eur.

✓ Intenzitet potpore je 50% za poduzetnike koji su prethodno u trogodišnjem razdoblju koristili potpore za savjetodavne i pomoćne usluge za inovacije od iznosa od 220.000,00 eur na više.

Vlastitim ili vanjskim financiranjem podmiruje se razlika između prihvatljivih troškova i iznosa potpore, kao i neprihvatljivi troškovi projekta. Nije potrebno dostavljati dokaze o zatvaranju financijske konstrukcije projekta.

Preduvjeti za prijavu projekta

Prihvatljivi prijavitelji su pravne ili fizičke osobe koje spadaju u kategoriju mikro, malih ili srednjih poduzetnika koji su registrirani i obavljaju djelatnost u Hrvatskoj, što uključuje:

✓ trgovačka društva,

✓ OPGove,

✓ obrte,

✓ zadruge i

✓ druge oblike profitabilnih gospodarskih subjekata.

Tko se ne može prijaviti:

✕ Udruge i dobrotvorne organizacije,

✕ Gospodarski subjekti bez zaposlenih.

Projekti i troškovi

Sufinanciranje putem fonda odnosi se na usluge ZIO vezano za testiranje, ispitivanje, demonstracijske aktivnosti i pružanje podrške u razvoju inovacija putem razmjene stručnih tehničkih znanja. Inovacije predstavljaju novost na tržištu ili novost u poslovanju poduzetnika, pa se tako mogu odnositi na:

✓ Razvoj i komercijalizaciju inovativne usluge ili proizvoda,

✓ Uvođenje inovacije u poslovni proces poduzetnika, što može uključivati i pojedini segment poslovanja kao što su marketing, nabava ili neka drugi odjel.

Prihvatljivi troškovi uključuju usluge povezane s razvojem inovacije od strane ZIO:

✓ Obrazovne institucije kao što su fakulteti, sveučilišta, veleučilišta i druge ustanove u obrazovanju,

✓ Institute, istraživačke centre, zavode

✓ Razvojne agencije i poduzetničke centre te

✓ Sve druge institucije iz privatnog i javnog sektora koje su dobile dopusnicu za obavljanje znanstvene djelatnosti ili su upisane u odgovarajući registar. Za Republiku Hrvatsku taj registar je CroRIS. Međutim, prihvatljivi pružatelj usluge može biti i iz inozemstva.

Prihvatljivi troškovi obuhvaćaju sve troškove povezane s:

✓ testiranjem,

✓ ispitivanjem,

✓ demonstracijskim aktivnostima i

✓ korištenjem stručnih tehničkih znanja prema ponudi/ugovoru/predugovoru dostavljenom od ZIO.

Konkretne projektne aktivnosti mogu uključivati mjerenje, dijagnostiku, ispitivanje, testiranje, kalkulacije; analize različitih kemijskih, fizikalnih, mikrobioloških, morfometrijskih i molekularnih supstrata; provjeru i analizu tragova u kompleksnim uzorcima; ispitivanje fizikalno kemijskih svojstava materijala; testiranje materijala, uređaja, komponenti sustava; modeliranje, obradu i analizu podataka; simuliranje procesa, akcija, operacija; demonstracijske aktivnosti, dizajniranje novih sustava, novih strukturnih rješenja, novih vrsta uređaja, materijala i metoda; optičko i elektroničko projektiranje; osmišljavanje prototipa uključujući i specijalizirana visoka tehnička znanja za osmišljavanje prototipa; izradu prijedloga za tehnički dizajn proizvoda; optimizaciju i inovaciju procesa za poboljšanje učinkovitosti ili smanjenje troškova, i sl.

Neprihvatljivi troškovi su svi dodatni troškovi projekta:

✕ Svi troškovi povezani s prihvatljivim projektnim aktivnostima koji nisu usluga što ju pruža ZIO (plaće projektnog tima, usluge vanjskih suradnika na projektu, putni troškovi i dnevnice projektnog tima, troškovi dugotrajne i kratkotrajne imovine),

✕ PDV u pruženim uslugama ZIO,

✕ Troškovi redovitih poslovnih aktivnosti.

Dodatne bitne informacije:

✓ Prihvatljivi prijavitelji uključuju i poduzetnike početnike koji posluju minimalno mjesec dana.

✓ Ostvareni poslovni rezultat prethodne godine nije kriterij odabira, ali potrebno je obrazložiti kapacitete za provedbu projekta, što uključuje ljudske, tehničko-tehnološke i financijske kapacitete za provedbu projekta i održivost u post-projektnih aktivnosti.

✓ Svaki prijavitelj ima pravo iskoristiti maksimalno 5 vaučera u okviru ovog poziva, ali ne istovremeno.

✓ Po jednom vaučeru prijavljuje se jedan trošak koji se dokazuje predračunom, ponudom ili predugovorom izdanim od strane ZIO. Iskazani trošak može uključivati više usluga jedne ZIO, kao i uslugu razvoja više od jednog proizvoda, usluge ili poslovnog procesa istovremeno.

✓ Projekt treba biti povezan s barem jednim prioritetnim područjem Strategije pametne specijalizacije do 2029. godine (Personalizirana briga o zdravlju, pametna i čista energija, pametan i zeleni promet, sigurnost i dvojna namjena - svijest, prevencija, odgovor, sanacija, održiva i kružna hrana, prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te digitalni proizvodi i platforme).

✓ Vaučeri se naplaćuju po modelu nadoknade za nastale troškove u roku od 30 dana od zaprimljenog zahtjeva za nadoknadom i izvještajne dokumentacije.

Savjeti za uspješnu prijavu:

✓ Uložite vrijeme i trud u pronalazak pružatelja usluge koji može kvalitetno odgovoriti na vašu specifičnu potrebu, prema uvjetima natječaja,

✓ Detaljno pročitajte projektnu dokumentaciju kako biste ustanovili hoće li vaša prijava biti uvažena s obzirom na uvjete prihvatljivosti prijavitelja i projektne aktivnosti,

✓ Ako imate nedoumicu vezano za uvjete natječaja, postavite pitanje nadležnom tijelu,

Više detalja o uvjetima natječaja i postupku prijave pronađite na poveznici u nastavku: Inovacijski vaučeri za MSP-ove

Naša ponuda

Na CEO Consulting možete računati u svim fazama pripreme vašeg projekta za financiranje:

✓ Tumačenje natječajne dokumentacije i savjetovanje o pripremi projektne ideje prema uputama,

✓ Pomoć pri odabiru znanstvenoistraživačke organizacije prema potrebama projekta,

✓ Priprema projektne prijave za vaš projekt razvoja inovacije.

Uslugu ne naplaćujemo unaprijed u fiksnom dijelu, već po odobrenju bespovratnih sredstava putem provizije u odnosu na odobreni iznosa vaučera. Klijent ne snosi nikakav financijski teret ako projekt ne bude prihvaćen za bespovratnu potporu. U tom slučaju naš rad ne naplaćujemo, osiguravajući time garanciju kvalitete usluge.

Dodatno, nudimo i uslugu administriranja projekta prema potrebama klijenta:

✓ Pripremu sve dodatne projektne dokumentacije,

✓ Praćenje rokova,

✓ Izradu izvještajne dokumentacije,

✓ Podnošenje završnog izvještaja (zahtjeva za nadoknadom).

Tagovi