
Farmaceutika
Evaluacija investicija i podrška u razvoju novih proizvoda uz kontrolirane troškove
Farmaceutika
Pružamo vam podršku pri investicijskom planiranju i razvoju novih proizvoda putem evaluacije investicije.
Farmaceutska industrija jedna je od najstrože reguliranih i najkapitalno intenzivnijih u Hrvatskoj i Europskoj uniji. Razvoj novih proizvoda i širenje portfelja zahtijeva visoka ulaganja, dugotrajne procese evaluacije, strogo financijsko planiranje, učinkovite timove i optimizirane interne procese.
Tvrtke se suočavaju s izazovima poput sve većih troškova istraživanja, nedostatka stručnog kadra, regulatornih prepreka, rizika ulaganja i potrebe za sve većom transparentnošću.
CEO Consulting pomaže farmaceutskim poduzećima u donošenju informiranih odluka, izgradnji održivih financijskih modela i optimizaciji ljudskih potencijala, posebno tijekom razvoja novih proizvoda i investicijskih ciklusa.
U nastavku donosimo detaljnu studiju slučaja jednog hrvatskog farmaceutskog poduzeća (anonimizirano).
1. Početna situacija – farmaceutska tvrtka u ekspanziji, ali uz rastuće investicijske troškove i preopterećene timove
Klijent je srednje velika farmaceutska tvrtka specijalizirana za razvoj dodataka prehrani i dermokozmetike. Tvrtka je planirala lansirati nekoliko novih proizvoda te proširiti proizvodne kapacitete, ali suočila se s nizom ozbiljnih izazova.
Glavni izazovi:
Financijski izazovi
- visoki troškovi istraživanja i razvoja
- nejasna isplativost planiranih investicija
- nedostatak godišnjeg investicijskog plana
- slaba kontrola troškova razvoja novih proizvoda
- neujednačene marže i neučinkovita kalkulacija
HR i organizacijski izazovi
- preopterećeni R&D i QA timovi
- manjak strukturiranih komunikacijskih protokola
- visoka razina stresa zbog rokova i regulative
- nejasne uloge u koordinaciji razvoja proizvoda
- nedostatak sistematizacije radnih mjesta i kompetencija
Operativni izazovi
- dugačak ciklus lansiranja novih proizvoda
- kašnjenja uslijed regulatornih zahtjeva
- neučinkovita suradnja između R&D, nabave i proizvodnje
- slaba dokumentacija i praćenje napretka
- zastoji u validaciji i testiranju
Tvrtka je imala potencijal za rast, ali procesi nisu bili prilagođeni povećanom volumenu aktivnosti.
2. Naša dijagnostika – temeljita analiza investicija, R&D procesa i ljudskih potencijala
CEO Consulting proveo je sveobuhvatnu dijagnostiku kroz tri ključna područja:
1) Financijska analiza i evaluacija investicija
- analiza troškova R&D-a
- pregled planiranih investicija (oprema, laboratoriji, proizvodnja)
- simulacija ROI-a za nove proizvode
- analiza marži i profitabilnosti postojećeg portfelja
- procjena investicijskih rizika
- definicija optimalnog investicijskog ciklusa
2) HR analiza i procjena kapaciteta
- analiza opterećenosti istraživačkih i kontrolnih timova
- mapiranje kompetencija R&D, QA i proizvodnih odjela
- identifikacija uskih grla na razini ljudskih resursa
- analiza komunikacije i protoka informacija
- definiranje kritičnih pozicija koje je potrebno ojačati
3) Operativna analiza razvoja proizvoda
- mapiranje cjelokupnog procesa razvoja — od ideje do lansiranja
- pregled regulatornih zahtjeva i procesa usklađivanja
- analiza dokumentacijskih procesa
- identificiranje zastoja i neučinkovitosti
- evaluacija logistike i nabave za specifične sirovine
Zaključak dijagnostike bio je jasan:
Tvrtka treba preciznu evaluaciju investicija, bolje upravljanje razvojem proizvoda i snažniji HR model kako bi efikasno rasla.
3. Implementacija rješenja – financijsko planiranje, HR strategija i optimizacija R&D procesa
U sljedećih šest mjeseci implementirana su cjelovita rješenja kroz CEO Consulting usluge.
A) Financijsko savjetovanje
1. Analiza i evaluacija investicija
Kreiran je investicijski plan koji uključuje:
- procjenu povrata za svaki proizvod
- plan modernizacije laboratorija
- model kontrole investicijskih troškova
- „stop-go“ mehanizam za projekte s visokim rizikom
2. Poslovno planiranje
Izrađene su projekcije prihoda:
- po segmentima proizvoda
- po tržištima
- po razvojnim fazama novih proizvoda
3. Cost-benefit analiza proizvoda
Otkrili smo da 22% proizvoda donosi prenisku maržu.
Preporučene su mjere:
- optimizacija receptura
- promjena dobavljača sirovina
- redefiniranje cjenovne strategije
B) HR Menadžment
1. Analize i strategije
Implementirano je:
- uvođenje kompetencijskog modela za R&D i QA
- sustav procjene učinka
- HR plan zapošljavanja na kritičnim pozicijama
- strategija razvoja ključnih stručnjaka
2. Politike i procedure
Standardizirani su:
- protokoli suradnje između odjela
- procedure validacije i testiranja
- onboarding proces za specijalizirane pozicije
- dokumentacijski standardi
Rezultat je bio smanjenje stresa i veća jasnoća odgovornosti.
C) Rent a Manager – Temporary R&D Operations Manager
CEO Consulting preuzeo je na tri mjeseca operativno vođenje R&D procesa, s fokusom na:
- koordinaciju između odjela (R&D, QA, nabava, proizvodnja)
- ubrzanje razvoja proizvoda
- bolju dokumentaciju i praćenje rezultata
- optimizaciju radnog opterećenja timova
- implementaciju KPI sustava (vremena ciklusa, uspješnost testiranja, troškovi razvoja)
Rezultat: značajno brži razvojni ciklus bez pada kvalitete.
4. Rezultati – farmaceutska tvrtka povećala je profitabilnost i ubrzala razvoj proizvoda
Financijski rezultati
- 19% brži povrat na investicije
- smanjenje troškova razvoja za 15%
- optimizirana nabava sirovina
- jasniji investicijski plan i niži rizici
HR rezultati
- smanjenje stresa i preopterećenosti R&D tima
- bolja komunikacija između odjela
- povećana motivacija zaposlenika
- manja fluktuacija stručnih pozicija
Operativni rezultati
- 23% brži razvojni ciklus
- manje kašnjenja u validacijama
- bolje usklađeni procesi
- jača kontrola kvalitete
Tržišni rezultati
- brže lansiranje novih proizvoda
- poboljšan portfelj i konkurentnost
- povećan ugled kod partnera i distributera
5. Zaključak – farmaceutska industrija zahtijeva precizne investicijske odluke i snažan razvojni sustav
Zbog visokih troškova, regulatornih izazova i dugih razvojnih ciklusa, farmaceutske tvrtke trebaju:
- jasne investicijske planove,
- učinkovite HR procese,
- dobro organizirane R&D timove,
- snažnu financijsku kontrolu,
- strukturirane operativne procedure.
CEO Consulting pomaže farmaceutskim poduzećima donositi bolje odluke, ubrzati razvoj i povećati profitabilnost uz kontrolirane troškove.