Sport i rekreacija

Sport i rekreacija

Strategije za veću profitabilnost i dugoročno održivo poslovanje sportskih objekata

Sport i rekreacija

Analizirat ćemo metode povećanja profita i pomoći vam u strateškom upravljanju s ciljem održivog poslovanja.

Sportski centri, fitness klubovi, rekreativne dvorane, nogometni tereni, bazeni, plesni studiji i drugi objekti iz sektora sporta i rekreacije u Hrvatskoj suočavaju se s nizom izazova: rastućim troškovima održavanja, sezonalnošću poslovanja, velikim pritiskom konkurencije i potrebom za atraktivnim programima kako bi zadržali i povećali broj korisnika.

Uz to, vlasnici i menadžeri sportskih objekata često se suočavaju s problemima planiranja prihoda, upravljanja osobljem, manjkom kvalitetnih instruktora, preopterećenosti timova te nedostatkom jasnih standarda usluge.

CEO Consulting pomaže sportskim i rekreacijskim ustanovama poboljšati organizaciju, povećati profitabilnost i postaviti jasan model dugoročnog poslovanja.

U nastavku je studija slučaja anonimiziranog sportskog centra.

1. Početna situacija – sportski centar s velikom ponudom, ali nekontroliranim troškovima i slabim iskorištenjem kapaciteta

Klijent je bio sportsko-rekreacijski centar s dvoranama, vanjskim terenima i fitness prostorom. Centar je imao dobru posjećenost, međutim:

Glavni izazovi:

Financijski izazovi

  • visoki troškovi održavanja objekata i opreme
  • neprecizno planiranje prihoda po programima
  • neučinkovite akcije i popusti bez jasne strategije
  • neusklađene cijene u odnosu na troškove instruktora i najam prostora

HR i organizacijski izazovi

  • nedostatak instruktora u ključnim terminima
  • neravnomjerna raspodjela smjena
  • visoka fluktuacija trenera
  • nejasne procedure za rad s klijentima
  • loša interna komunikacija i nesinkronizacija timova

Operativni izazovi

  • slabo iskorišteni jutarnji i popodnevni termini
  • preklapanje programa u udarnim satima
  • loša evidencija korištenja dvorana
  • niska razina ponude dodatnih usluga (wellness, privatni treninzi, najam)
  • zastarjeli sustav prijave i rezervacija

Centar je imao potencijal za rast, ali je nedostatak strukture kočio profitabilnost.

2. Naša dijagnostika – analiza procesa, troškova, kapaciteta i ljudskih potencijala

CEO Consulting proveo je detaljan pregled poslovanja kroz tri ključna područja:

1) Financijska analiza

  • analiza prihoda po programima (fitness, nogomet, ples, najam)
  • analiza troškova instruktora, energije i održavanja
  • cost-benefit analiza najma prostora u različitim terminima
  • simulacija optimalnog cjenika
  • analiza profitabilnosti privatnih treninga i dodatnih usluga

2) HR analiza

  • analiza opterećenosti instruktora i recepcijskog osoblja
  • procjena kompetencija i razina kvalifikacija
  • pregled smjena i fluktuacije
  • analiza organizacijske strukture i komunikacijskih procesa
  • identifikacija kadrovskih rizika u udarnim terminima

3) Operativna analiza

  • pregled termina i iskorištenosti kapaciteta
  • evaluacija sustava rezervacija i prijave korisnika
  • analiza tijeka rada od recepcije do dvorana
  • identificiranje zastoja i neučinkovitosti
  • procjena potencijala za nove programe

Zaključak dijagnostike bio je jasan:
Potrebno je restrukturiranje cjenika, optimizacija kapaciteta i uvođenje jasnog HR sustava kako bi se osigurala profitabilnost i održivost.

3. Implementacija rješenja – kombinacija financijskih, HR i operativnih mjera

U sljedeća četiri mjeseca implementirana su rješenja kroz CEO Consulting usluge.

A) Financijsko savjetovanje

1. Poslovno planiranje i budžetiranje

Izrađen je novi plan koji uključuje:

  • mjesečne projekcije prihoda po programu
  • novi sustav praćenja troškova
  • optimizaciju ulaganja u opremu
  • model kontrole odstupanja

2. Redefiniranje cjenika

Na temelju analize:

  • povećane su cijene određenih termina
  • uvedeni „premium“ programi i privatni treninzi
  • uklonjeni su neprofitni grupni programi
  • optimizirane su cijene najma dvorana

3. Cost-benefit analiza termina

Identificirano je da su:

  • jutarnji termini potcijenjeni
  • večernji termini preopterećeni
  • vikendi neiskorišteni u dovoljnoj mjeri

B) HR Menadžment

1. Analize i strategije

Uveden je HR model koji uključuje:

  • kompetencijski model za trenere
  • sustav evaluacije instruktora prema rezultatima
  • jasne procedure za rad s klijentima
  • strategiju zapošljavanja za udarne termine

2. Politike i procedure

Standardizirane su:

  • smjene instruktora
  • procedure rezervacija i prijave korisnika
  • protokoli za organizaciju novih programa
  • onboarding instruktora

Rezultat je bila smanjena preopterećenost i bolja kvaliteta usluge.

C) Rent a Manager – Temporary Operations Manager

CEO Consulting preuzeo je operativno vođenje na dva mjeseca radi stabilizacije sustava:

  • optimiziran raspored dvorana
  • poboljšan protok korisnika kroz recepciju
  • uvedeni KPI sustavi (popunjenost termina, zadovoljstvo korisnika, profitabilnost programa)
  • unaprijeđeni operativni procesi na terenu

4. Rezultati – sportski centar povećao je profitabilnost i poboljšao korisničko iskustvo

Financijski rezultati

  • povećanje profitabilnosti programa za 26%
  • bolja iskorištenost termina za 31%
  • stabiliziran cash flow
  • optimizirani troškovi instruktora

HR rezultati

  • bolje raspodijeljene smjene
  • smanjenje fluktuacije instruktora
  • poboljšana komunikacija timova
  • povećana motivacija osoblja

Operativni rezultati

  • moderniziran sustav rezervacija
  • fleksibilniji raspored dvorana i terena
  • brži proces prijave korisnika
  • smanjena preklapanja programa

Tržišni rezultati

  • povećan broj polaznika novih programa
  • bolja reputacija i više pozitivnih recenzija
  • veći interes za privatne treninge i najam prostora

5. Zaključak – sportski objekti mogu biti visoko profitabilni uz jasnu organizaciju i pametne strategije

Za održivo poslovanje sportskih centara ključni su:

  • precizno financijsko planiranje,
  • dobro organizirani timovi instruktora,
  • optimizacija kapaciteta,
  • učinkoviti operativni procesi,
  • profesionalni HR sustav.

CEO Consulting pomaže sportskim objektima i rekreacijskim centrima povećati profitabilnost, unaprijediti korisničko iskustvo i dugoročno stabilizirati poslovanje.